WonderBrand | Om oss – Svart på vitt
varumärke, branding, varumärkesstrategi, varumärkesarbete, försäljningsstrategi, marknadsstrategi), positionering, affärsutveckling, verksamhetsutveckling, organisation, förändringsledning, analys, diagnos, HR, employer branding, marknadsföring, omvärldsanalys, konkurrentanalys, kommunikation, reklam, kommunikationstrategi, management, managementkonsulter, coaching
51951
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-51951,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-3.1,select-theme-ver-3.1,fs-menu-animation-underline,popup-menu-fade,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
Eric Pérez

Med varumärket i fokus

Varumärket är den samlade bilden av de signaler som sänds till mottagaren, såväl rationellt som emotionellt; beteenden och attribut. WonderBrand arbetar med verksamhetsutveckling genom att se på varumärket ur ett helhetsperspektiv. Arbetet drivs i tre affärsområden – WonderManagement, WonderCommunication och WonderMeeting – i täta och nära samarbeten.

Svart på vitt

Grundat
Bolaget startade 2005. Läs mer om vår historia här.

Omsättning 2015
9,5 MKR

Kontor
Centralt i Göteborg men verksamhet i hela Sverige

Ägare
Bolaget är ägardrivet.
Brands of Wonder AB (75 %) ägs av Gitta Hertzman Pérez och Eric Pérez. BrandCatcher AB (25 %) ägs av Morgan Jakobsson.

Ledning
VD, Gitta Hertzman Pérez
Affärsområdeschef WonderManagement, Emily Engström
Affärsområdeschef WonderMeeting, Jenny Grönlund

Externa styrelsemedlemmar

Karl Malmström

Karl Malmström

Ordförande

Karl Malmström

Jag tackade jag till styrelseordförandeposten i WonderBrand, mycket tack vare deras stora förståelse för kundens behov och det helhetsperspektiv som de levererar. Genom att jag själv arbetar i många snabbväxande bolag vet jag hur viktigt det är att ha en trygg, gedigen partner inom strategisk kommunikation och varumärkesarbete. Detta känner jag verkligen att WonderBrand levererar. Att får vara med och utveckla dem till nästa nivå känns väldigt spännande! Jag är ekonom och har mer än 15 års erfarenhet från ett stort antal snabbväxande företag. Jag har en bakgrund som både CFO, CMO och VD i allt från små innovativa bolag till börsbolag. Jag skulle beskriva mig själv som en visionär strateg med fokus på att bygga värdeskapande strukturer. Jag värdesätter relationsbyggande och har byggt upp ett stort affärsnätverk i både Sverige och internationellt. Idag arbetar jag som VD för Connect Sverige Region Väst och har därmed den stora förmånen att dagligen få arbeta med Västsveriges snabbast växande bolag. När jag inte jobbar ägnar jag mig gärna åt löpning och god mat, helst på resande fot någonstans i världen eller i båten på västkusten. Jag är nyss fyllda 40 år, är gift och har tre barn. Mina övriga styrelseuppdrag består av: - Styrelseordförande Jansson & Norin AB - Styrelseledamot i PEN Concept Group AB (publ) - Styrelseledamot i Styrelseakademin Västsverige - Styrelseledamot i Bolleks kunskapsstiftelse
Christian Eriksson

Christian Eriksson

Ledamot

Christian Eriksson

När jag blev tillfrågad om en plats i styrelsen på WonderBrand kändes det helt naturligt och som en självklarhet att tacka ja. Skälen till detta är många, varav de mest avgörande är att; - WonderBrand är ett företag som vågar gå mot branschens normer, både uttalat i skrift och i handling. - WonderBrand är inne i ett förändringsarbete som jag finner högst spännande och det ska bli både roligt och utmanande att få vara en del av detta. Jag är dessutom övertygad om att jag kommer lära mig en mängd nya saker. - WonderBrand är en erkänt duktig organisation som vill förändra och utmana sig själv utanför komfortzonen. - WonderBrand drivs av Gitta Hertzman Pérez, som jag finner vara en starkt driven person, med en stor vilja att förändra inte bara sitt eget bolag utan på sikt kanske även påverka hela branschen. Jag har i stort sett arbetat med BSB-försäljning hela mitt yrkesverksamma liv, främst inom media och kommunikation. Mina största styrkor ligger i en förmåga att säkerställa att organisationen förverkligar uppsatta mål med mätbara resultat, att medarbetarna utvecklas med en positiv företagskultur samt att ledningen och styrelsen ser till helheten och nyttjar företagets styrkor på bästa sätt. Mina tidigare uppdrag består bland annat av att jag varit grundare och VD av Wallstreet Media, Investerare och VD på Bobby Digital, investerare och grundare av Vizazi Invest samt arbetat som storkundssäljare åt tidningen Metro.