WonderBrand | Om oss – Vår historia
varumärke, branding, varumärkesstrategi, varumärkesarbete, försäljningsstrategi, marknadsstrategi), positionering, affärsutveckling, verksamhetsutveckling, organisation, förändringsledning, analys, diagnos, HR, employer branding, marknadsföring, omvärldsanalys, konkurrentanalys, kommunikation, reklam, kommunikationstrategi, management, managementkonsulter, coaching
18859
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-18859,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-3.1,select-theme-ver-3.1,fs-menu-animation-underline,popup-menu-fade,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
Robotar på WonderBrands kontor
Gitta Hertzman Pérez
Mikaela Olson

Vår historia

2005
När WonderBrand startade – som en reklambyrå – var det med insikten att bra kommunikation handlar om att skapa affärsmässigt värde och ROI för kunderna. Vi vägrade att stirra oss blinda på hur alla andra gjorde utan tänkte själva. Detta resulterade i en transparent affärsmodell över vilken kunden hade makt och möjlighet att ifrågasätta och ställa krav. Vi slopade avtal och insåg att vi var tvungna att förtjäna våra uppdragsgivares förtroende – varenda dag.

2008
Med några år på nacken kändes endast reklam som en begränsning. För att leverera affärsnytta behövde vi även se på behoven ur ett helikopterperspektiv. Vi valde att positionera om oss och bli en fullvärdig kommunikationsbyrå. Året efter bytte även Reklamförbundet ut sitt namn till Komm och resten av branschen följde efter.

2010
I vår strävan efter kommunikation som ger effekt på sista raden fick vi ofta hjälpa våra kunder att svara på de eviga frågorna För vem?, Varför? och Var?. Vi gjorde ytterligare en förflyttning och blev uttalat en kommunikationsbyrå med fokus på strategisk utveckling.

2013
I en värld då det mesta är inom räckhåll och dessutom relativt generiskt kan inte länge konkurrenskraften sitta enbart i Kotlers 4P. Den emotionella särskiljningen, dvs varumärkets personlighet, är nyckeln till framgång. Varumärket måste byggas inifrån och ut, dvs organisationen måste bevisa det kommunikationen lovar. Vi tog än en gång ett steg framåt och etiketterade om oss. Vi blev en fullfjädrad varumärkesbyrå.

2016
Varumärkens betydelse för framgång bara ökar. Kravet på total stringens i varumärkeslöftet gör det helt naturligt för oss att ta nästa kliv och starta affärsområdet WonderManagement. I och med det knyter vi några av branschens allra vassaste konsulter inom verksamhetsutveckling, visionsarbete, affärsmodellering och intern implementering till oss. Självklart fortsätter vi att skapa varumärkesbyggande och slagkraftig kommunikation, nu med eget fokus inom affärsområdet WonderCommunication. I den digitala värld vi lever i blir de fysiska mötena allt viktigare. I dessa ställs varumärket verkligen på sin spets och dess ställning behöver bevisas i så väl attityd som attribut. Med utgångspunkt i detta kändes det självklart för oss att starta affärsområdet WonderMeeting, där vi arbetar med förädling av möten, i alla dess former och behov.