Varumärkesstrategi och värdegrundsarbete

Du har ett varumärke – vare sig du vill eller inte.

Framgångsrika varumärken har alla något gemensamt: insikten om att ingenting handlar om slump! Allt vi gör och allt vi säger bidrar till helhetsbilden och åsikterna om oss – det vi kallar varumärket – och måste därför hålla samma kurs, dra åt samma håll och sträva mot ett formulerat mål. Den bild vi vill skapa hos mottagarna. En stark och hållbar varumärkesstrategi är ett utmärkt styrverktyg som kan och bör stötta och vägleda organisationens beslut i både stort och smått, på alla olika nivåer. När sedan varumärkesstrategin får ligga till grund för kommunikationsstrategin står vi redo att skapa ett varumärke som kan bli lika starkt som känt.

Vi på WonderBrand har lång erfarenhet av att skapa och formulera hållbara varumärkesstrategier som hjälper företag och organisationer att hitta sina styrkor, sin position och sin själ. Tillsammans med våra kunder bygger vi plattformen, värdegrunden och stakar ut riktningen mot förändring, förstärkning och förflyttning. Vårt uppdrag stannar dock inte där. Vi finns alltid med våra kunder under implementeringsprocessen och säkerställer att värderingar omsätts i handling och att vision och mål visar vägen. Att våra metoder och verktyg fungerar i verkligheten finns det många bevis på. Vi vågar säga att det är just detta som gör oss unika.

Nyfiken?
Hör av dig till Gitta
Hertzman Perez