WonderBrand | Om oss – Vår historia
varumärke, branding, varumärkesstrategi, varumärkesarbete, försäljningsstrategi, marknadsstrategi), positionering, affärsutveckling, verksamhetsutveckling, organisation, förändringsledning, analys, diagnos, HR, employer branding, marknadsföring, omvärldsanalys, konkurrentanalys, kommunikation, reklam, kommunikationstrategi, management, managementkonsulter, coaching
18859
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-18859,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-3.1,select-theme-ver-3.1,fs-menu-animation-underline,popup-menu-fade,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
Robotar på WonderBrands kontor
Gitta Hertzman Pérez
Mikaela Olson

Vår historia

2005
När WonderBrand startade – som en reklambyrå – var det med insikten att bra kommunikation handlar om att skapa affärsmässigt värde och ROI för kunderna. Vi vägrade att stirra oss blinda på hur alla andra gjorde utan tänkte själva. Detta resulterade i en transparent affärsmodell över vilken kunden hade makt och möjlighet att ifrågasätta och ställa krav. Vi slopade avtal och insåg att vi var tvungna att förtjäna våra uppdragsgivares förtroende – varenda dag.

2008
Med några år på nacken kändes endast reklam som en begränsning. För att leverera affärsnytta behövde vi även se på behoven ur ett helikopterperspektiv. Vi valde att positionera om oss och bli en fullvärdig kommunikationsbyrå. Året efter bytte även Reklamförbundet ut sitt namn till Komm och resten av branschen följde efter.

2010
I vår strävan efter kommunikation som ger effekt på sista raden fick vi ofta hjälpa våra kunder att svara på de eviga frågorna För vem?, Varför? och Var?. Vi gjorde ytterligare en förflyttning och blev uttalat en kommunikationsbyrå med fokus på strategisk utveckling.

2013
I en värld då det mesta är inom räckhåll och dessutom relativt generiskt kan inte länge konkurrenskraften sitta enbart i Kotlers 4P. Den emotionella särskiljningen, dvs varumärkets personlighet, är nyckeln till framgång. Varumärket måste byggas inifrån och ut, dvs organisationen måste bevisa det kommunikationen lovar. Vi tog än en gång ett steg framåt och etiketterade om oss. Vi blev en fullfjädrad varumärkesbyrå.

2017
Varumärkets betydelse för framgång bara ökar – inte minst för möjligheten att positionera sig som en attraktiv arbetsgivare. Att kunna rekrytera och behålla rätt medarbetare är en av dagens största utmaningar, vilket vi också märkt en ökad medvetenhet kring hos våra kunder. I dagsläget jobbar vi därför än mer uttalat med just Employer Branding-strategier, inom det interna varumärkesarbetet. Ett alltigenom starkt och känt varumärke kräver dock helhetsperspektiv – därför fortsätter vi att erbjuda såväl taktiska som strategiska tjänster inom varumärkesutveckling.